لأن العطاء المجتمعي هو كنزنا الوطني

Dukkan Grand Opening-الافتتاح الرسمي لدكّان 25-10-2018

Dukkan Grand Opening-الافتتاح الرسمي لدكّان 25-10-2018

25-10-2018


English follows

وأخيراً، وبعد عامين من الانتظار والبحث عن مكان لمبادرة دكًان، تمكّنا من إيجاد مكان ثابت في قلب مدينة رام الله!

في هـذا السياق نود أن ندعوكم للافتتاح الرسمي للموقع الثابت للمبادرة.  وذلك يوم الخميس ١-١١-٢٠١٨ من الساعة ٥:٠٠-٧:٠٠ مساءاً.

انضموا لنا ولنستمتع بنجاح هذه المبادرة سوياً، لأنه بفعل عطائكم المجتمعي، وتبرعاتكم السخية، وتطوعكم، وشراؤكم للأغراض، وإيمانكم بالتنمية المجتمعية الصامدة بقيادة الشعب الفلسطيني، لم نكن قد تمكّنا من الوصول إلى ما نحن عليه الأن!

اتجاهات الوصول لدكًان عبر المشي: https://www.facebook.com/events/488430891582418/permalink/488447928247381/

نحو العطاء المجتمعي،

فريق دالية

Finally, after two years of searching for a permanent place for Dukkan, we have finally settled on one in the heart of Ramallah!
 So, we would like you to join us for the official opening of the initiative, Thursday 1-11-2018 from 5:00-7:00 pm.

Let's celebrate this together, as we couldn't have done it without your precious donations, volunteer time, your purchases, and your belief in our right as Palestinians to control our own durable development!

To get to Dukkan on foot: https://www.facebook.com/events/488430891582418/permalink/488447928247381/ 

Towards community giving,

Team Dalia


 

 مبادرة دكّان لبيع الأغراض المستعملة

تتلخص فكرة هذه المبادرة في إتاحة الفرصة لجميع أفراد المجتمع لشراء أغراض مستعملة بحالة جيدة وبأسعار زهيدة، حيث يقوم أفراد المجتمع بالتبرع بهذه الأغراض. كما أن المبادرة تمكن شعبنا من إعادة استخدام هذه الأغراض المختلفة، بدل من التخلص منها في مكبات فلسطين وزيادة التلوث. كذلك توفر مصدر دخل إضافي لدالية، مما يمكننا من زيادة عدد المنح المقدمة بقيادة المجتمع، ويتيح الفرصة لجميع أفراد المجتمع الفلسطيني بالاستفادة من هذه المنح. بالتالي سيقلل ذلك من اعتماد مجتمعنا على الدعم الخارجي المشروط.
فكرة دكّان تجسيد لفلسفة مؤسسة دالية عن العطاء المجتمعي. وذلك من خلال حشد الموارد المحلية في فلسطين من المجتمع، وتيسير العطاء المجتمعي، الذي يعد جوهر عمل مؤسسة دالية. 

*Dukkan- Our second hand shop
Dukkan is Dalia’s effort to make effective use of the resources available in our country, and to decrease waste going to landfills, thus decreasing pollution. The shop also increases access of needed goods at a budget price, so that everyone in our community can purchase what they need. This generates income for the Dalia Association, and increases the number of our community-controlled grants, so that more people in our community can benefit from these grants, therefore decreasing our dependence on external resources. The initiative embodies the concept of community giving; as there are no donors and beneficiaries, rather everyone is a giver.

 

 


Follow us 
twitter facebook

Donate Now